UFO vo filme Krakatit.

25.05.2012 18:27
Vážení moji ufologickí a záhadologickí kolegovia, amatérski výskumníci paranormálnych javov, dámy a páni, chlapci a dievčatá a proste akýkoľvek čitatelia tohto môjho článku, chcem vás tento krát upozorniť na môj náhodný objav z roku 2010. Takže pozorne čítajte ďalej.

 

O čo ide ?

 

Sú zaznamenané také prípady, že sa UFO podarilo náhodne odfotiť alebo náhodne nafilmovať. Na oblohe sa nič zvláštne nedialo, nič také záhadné sa nepozorovalo a tak sa fotilo alebo filmovalo. Až po pozretí hotových alebo vyvolaných fotiek alebo filmových záberov si autori alebo iní ľudia z okolia zvyknú všimnúť, že tam na fotografii alebo vo filme je niečo, čo by tam takým normálnym logickým spôsobom byť nemalo. Že to niečo záhadné na tej fotke alebo videu nie je všetko v súlade s "kostolným poriadkom", ako sa hovorí. Veľa krát sú tam chrobáky, vtáctvo, odrazy svetiel, optické klamy a iné také podobné racionálne záležitosti, ale niekedy sa stáva, že dodnes sa nevie, že čo to bolo náhodne nasnímané. Autori fotografii a filmových záberov si dodnes nemuseli všimnúť, že čo všeličo nechcene náhodou nafilmovali alebo odfotili. Z toho dôvodu mám taký zvyk, že vždy, keď vidím nejaké fotografie alebo filmové zábery, tak sa pozorne sústredím na oblohu ale aj inde a sledujem, že či tam nie je niečo záhadné. Napríklad že či tam niekde na oblohe medzi oblakmi nie je nejaké UFO. Na filmoch a fotografiách sledujem aj iné veci, nie len "lietajúce taniere". Snažím sa zistiť, že či tam na fotke alebo vo filmovom zázname nevidieť nepozemsky vyzerajúcu, potenciálne mimozemskú bytosť. Sledujem na nich aj to, že či tam niekde nie je záhadne, tak ináč, buď veľmi očividne moderne alebo starodávne oblečený človek, pôsobiaci dojmom, že by mohol byť z iného času alebo u inej dimenzie, že či v rukách napríklad niekto nedrží nejaký hypermoderne vyzerajúci prístroj, ktorý v dobe fotografovania ešte nemal existovať alebo niečo historické ako keby bol z budúcnosti alebo z minulosti, z iných časových realít a iných paralelných svetov, prípadne nejaký duch a proste hocičo podozrivé a niečo paranormálne a záhadné sa tam snažím nájsť. Nie ale takým spôsobom, že za každým rohom a každou maličkosťou sa snažím silou mocou vidieť prejavy niečoho naprirodzeného. Hlavne sa sústredím na staré filmy a fotky, lebo vtedy sa ťažšie falšovalo ako dnes a také fotky a filmy sa môžu považovať za dôveryhodnejšie. Všetky naše rodinné fotky som už dôkladne prezrel. Naozaj dôkladne, použil som aj zväčšovacie sklíčko, ináč nazývané ako "lupa". Sem tam sa stalo, že ma niečo "vystrašilo" ale hneď som na to našiel racionálne vysvetlenie, takže sa jednalo iba o niečo také ako "falošný poplach".

 

Po rokoch som predsa len niečo našiel.

 

Dlho som nič také zaujímavé na filmoch a fotografiách nenašiel ale v roku 2010 sa mi stalo, že som si v novinovom stánku za nejaké dve Eurá (2€) kúpil v takom papierovom obale, čiže v pošetke, starý Český vedecko fantastický film a spoločne s priateľkou sme si ho u nás doma pozreli. Počas sledovania filmu v jednom krátkom, asi dvoj sekundovom úryvku som v tom filme niečo zbadal rýchlo preletieť oblohou. Tú pasáž som si zapamätal, priateľke som vtedy nič nedal vedieť, lebo som ju nechcel vyrušovať v sledovaní filmu. Povedal som si, že "ále veď potom neskôr osamote si to pozriem, možno to bol len vták". Ľahko som si tú časť filmu zapamätal, lebo krátko predtým tam vybuchne laboratórium, čo spôsobí poplach na vojenskej základni a práve počas toho poplachu sa to tam na chvíľu ukáže ako to preletí oblohou. Tak potom neskôr, ako som si sám sebe povedal, som si tú časť filmu v osamote a v kľude rýchlo a ľahko našiel a žasol som, že čo to tam tak rýchlo preletelo.

 

O čo ide Kybimu ?

 

Skôr ako začnem, tak chcem čitateľa upozorniť aj na to, že v žiadnom prípade sa nesnažím ani týmto článkom dokázať, že to bola nejaká mimozemská kozmická loď alebo nejaký anjeli alebo čokoľvek nadprirodzené, kľudne to mohol byť trebárs aj chumáč zo stromu javor, zrnko prachu vo vnútri kamery alebo niečo iné také "normálne". Ide mi iba o to, aby sa úspešne, dostatočne jasne a presvedčivo vedecky aspoň na amatérskej úrovni vysvetlilo, že čo to bolo. Rozhodne ale nie takým ukecaným štýlom, že "podľa mňa", hento a tamto, "som toho názoru", bla, bla, bla, "verím tomu, že...", "aj ten pán XY povedal, že hento a tamto..." "veď aj sám Kybernaut priznal, že to bol chumáč zo stromu", no, a tak podobne, veď viete ako to myslím. ...

 

Takže poďme na vec.

 

O mojom náhodnom objave v jednom starom filme sa v tomto mojom článku s vami teraz podelím, aby sme sa spoločne pokúsili zistiť, že čo to bolo. Ako dobrý kolega, vám poskytnem všetko čo mám, všetky moje materiály, aby aj záuejmca mal čo skúmať. Takže poďme na to, vážený čitatelia, vysvetlím vám, že o čo sa jedná, kde to je a ako na to.

 

Krakatit.

 

Jedná sa o starý Český vedeckofantastický film z roku 1948 s názvom

 

  

 

Je to pánom režisérom Otakarom Vávrom (28.2.1911-15.9.2011) ...

... sfilmovaná verzia tak isto sa volajúceho románu od Českého autora vedeckej fantastiky, pána ...

... Karla Čapka (9.1.1890-25.12.1938).

  Jeho   román Krakatit sa považuje za prorocké dielo z roku 1922 (vyšiel ale až v roku 1924) v ktorom o 23 rokov dopredu predpovedal vznik atómovej bomby a nebezpečenstvo jej použitia vo vojne. Názov  Krakatit  bol odvodený od známej sopky Krakatoa a to vôbec nie náhodou, lebo sopka Krakatoa od polovice mája, do konca augusta v roku 1883 a hlavne dňa 27. augusta 1883 tak silno vybuchla, ako ohromná vodíková termonukleárna bomba. Bol to jeden z najsilnejších zaznamenaných výbuchov sopky. Celkom dobré pripodobnenie si autor vybral. Odkiaľ mohol Karel vedieť, že budúce termonukleárne zbrane budú mať podobne ničivú silu ? Z morfogenetického poľa ? To je ale už iná záhada. Tak podobne  Čapkovým  prorockým románom je aj "Vojna s mlokmi" z roku 1936, kde o tri roky dopredu predpovedal vznik druhej svetovej vojny. Ale, toto už ale nič také záhadné nebolo. To sa už v tom čase dalo aj logicky očakávať. No ale to s tým Krakatitom už také logické a jednoduché asi nebude. Karel Čapek bol podobne ako aj Jules Verne nie len dobrým autorom vedecko fantastickej literatúry, ale bol tak trochu aj prorokom. Preto by sme mu kľudne mohli dať prezývku "Český Jules Verne".

 

Dám vám aj presný čas, že kedy to tam preletí.

 

Pozerajte ten hore vyššie mnou uvedený starý vedecko fantastický film s názvom Krakatit od času t = 1h:10m:50s. Predtým vo filme vybuchne laboratórium a počas poplachu sa potom v uvedenom čase na krátku dobu objaví obloha. Niečo záhadné tam na oblohe z ľavej strany do prava preletí.

 

Nároky na kvalitu.

 

Nepozerajte ten film vo formáte .avi so slabým rozlíšením obrazu, lebo tam toho moc neuvidíte. Vyžaduje si to čo najkvalitnejšiu kvalitu obrazu. Odporúčam vám zohnať si aspoň originálne lisované, nie napálané DVD alebo ešte lepšie Blu ray médium s týmto filmom. Dobré by bolo kvôli detailom zohnať film Krakatit v čo najlepšej kvalite. Najlepšie by bolo preskúmať originálny celuloidový pás filmu, ktorý sa nachádza asi niekde v Pražskom archíve alebo neviem kde.

 

Stiahnite si to.

 

Z tej krátkej, len asi dvoj sekundovej pasáži od času 1 hodina : 10 minút : 50 sekúnd, som z DVD filmu vybral 66 jednotlivých filmových políčok, kde sa ten objekt dá pekne jasne vidieť. Každé jedno filmové políčko je v nezmenenom rozlíšení klasického DVD filmu, v pomere strán obrazu 4:3 v rozlíšení 768 x 576 pixelových (obrazových) bodov v 32 bitových farbách. Každé jedno políčko som uložil v bezstratovom formáte .bmp (bitová mapa). Z toho dôvodu má tých 66 filmovýchpolíčok väčšiu kapacitu, ako by sa očakávalo. Kvalita išla na úkor kapacity. Neviem, že či by nebol vhodnejší iný bezstratový formát, napríklad .tif alebo .tiff. Až tak dobre sa do toho nevyznám.

 

Tu je odkaz na skopírovanie tých spomenutých 66 filmových políčok z asi dvoj sekundovej pasáže z filmu Krakatit, kde preletí dúfam, že len dočasne neidentifikovaný lietajúci objekt, čiže UFO:

 

https://www.ulozto.sk/11873544/krakatit-1h-10m-50s-zip

 

Nech sa páči, skopírujte si to a skúmajte, analyzujte. Keď si tých 66 filmových políčok budete rýchlo za sebou rad radom pozerať, tak vám to pôjde podobne ako spomalený filmový záznam a dá sa s tým ísť aj dozadu, keď s tým budete krokovať opačným smerom. Urobil som z nich aj dve multiobrázkové gif animácie v troch rýchlostiach. Tu dole nižšie sú aj tie ponúknuté nie len na pozeranie sa ako na spomalené zábery, ale sú aj na skopírovanie. Stačí do nich len kliknúť a presunie vás to na server Ulož.to, kam som ich nahral (uploadoval) a z tadiaľ sa dajú skopírovať.

 

Ako som už napísal, objekt letí z ľavej strany do prava. Ľahko ho tam nájdete, to sa nedá prehliadnuť, veď si to pozrite v opakujúcom sa spomalenom zábere.

 

Tu je spomalený záznam celého preletu UFO v podobe pohyblivého multiobrázkového formátu .gif:

 

 

Dal som tam všetkých 66 filmových políčok. Po premietnutí sa to celé od znova do nekonečna opakuje. Animovaný .gif obrázok je v menšom rozlíšení VGA. Kliknutím do spomaleného filmu sa vám ponúkne možnosť skopírovania troch rýchlostí tohto spomaleného záznamu vo formáte .gif.

 

Výsledky Kybernautových analýz.

 

Pri podrobnom pozeraní tej krátkej pasáže z filmu mi to vtáka alebo hmyz ani trochu nepripomína. Predpokladám, že vtedajšie, už teraz historické filmové kamery z roku 1948 nemali takú veľkú rozlišovaciu schopnosť, aby tak jasne zaznamenali niečo také malé a tak rýchlo letiace. Ani tvarom to nepripomína letiaceho chrobáka alebo vtáka, ani mávanie krídlami, dokonca žiadne krídla tam nevidím. Objekt neznámeho pôvodu bol pravdepoodbne veľmi veľký a jasne viditeľný. Na konci, krátko pred zmiznutím z obrazovky, ten záhadný lietajúci objekt neznámeho pôvodu v pravej časti obrazovky ako keby preletel nad jedným oblakom a nie pod ním, ako by sa dalo očakávať. Od filmového políčka číslo 31 až do 52 ten objekt letí ako keby nad oblakom a nevidím tam, že by preletel pod ním.

Tu je tá spomalená pasáž, ako to preletí cez oblak alebo nad oblakom:

Tiež sa jedná o animovaný multiobrázok vo formáte .gif vo VGA rozlíšení s hodnotou 640 x 480 obrazových bodov. Je to to isté, len som to skrátil na ten prelet oblakom alebo nad ním a aj obrázky sa rýchlejšie striedajú, takže to ide očividne rýchlejšie. V jednom obrázku vo formáte .gif (Graphics Interchange Format) sa opakovane a rýchlejšie strieda 25 obrázkov. Aj tu keď kliknete do spomaleného záberu, tak si budete môcť skopírovať to isté v troch rýchlostiach.

Svojimi analýzami tejto krátkej, pár sekundovej pazáže z filmu Krakatit, som robil aj manipulácie s osvetlením, pridal som kontrast a prispôsoboval som jas tak, aby oblak stmavol a zviditelnil sa objekt, keby sa nachádzal pod ním ale aj tak som tam nevidel, že by to UFO letelo pod oblakom. Asi preto sa tam nedá vidieť, lebo tam možno ani nebol a oblak zavadzia vo výhľade. Buď to letelo nad tým oblakom alebo to vletelo priamo do oblaku. Ak je to skutočne pravda a potvrdí sa to, že ten lietajúci predmet neznámeho pôvodu preletel nad tým oblakom alebo cez neho, čo je kľúčovým bodom, tak to muselo byť niečo po prvé veľmi veľké, po druhé veľmi vysoko nad oblakmi to letelo a po tretie, veľmi rýchlo to preletelo cez oblohu. V tom prípade lietadlo, vtáka alebo hmyz a tak podobne môžeme kľudne vylúčiť. Trebalo by lepšími a inými od seba nezávislými analýzami potvrdiť alebo vyvrátiť, že či ten objekt preletel pod tým oblakom, cez neho alebo nad ním. Lebo ak to letelo nad tým oblakom alebo cez oblak, tak skutočne neviem, že čo tam vtedy, keď natáčali tú scénu, také obrovské tak rýchlo mohlo preletieť cez oblohu. Objekt neznámeho pôvodu svojim tvarom nepripomína lietadlo, vtáka, hmyz ani nič čo bolo známe v roku 1948. Toto (dúfam, že len dočasné) UFO vo filme Karakatit sa mi zdá ako keby to bol oblak. Je to ako keby rovnako biele a priesvitné ako okolité oblaky. Preto UFO tak veľmi aj farebne splýva s oblakom na pravej strane obrazovky a mám problém zistiť, že či to preletelo pod alebo nad oblakom. Možno to preletelo priamo cez oblak ale to by znamenalo takmer to isté, ako keby letel nad ním. Keď som ten neidentifikovaný lietajúci objekt zväčšil, tak som zistil, že nemá rovnaký tvar, na každom zo 66 filmových políčok vyzerá ináč, takže to vyzerá tak, že podobne ako oblaky, toto UFO mení svoj tvar. Možno je to spôsobené slabou kvalitou digitalizácie, to neviem, každopádne by bolo dobré nájsť film Krakatit vo vysokom digitálnom rozlíšení "Full HD 1920 x 1080". Ešte lepšie by bolo, keby sa originálny kotúč filmu Krakatit podrobil nezávislým vedeckým analýzam.

 

Kybernautova predbežná romantická teória a špekulácia o pôvode objektu.

 

Ako som už napísal, toto UFO vo filme Krakatit, ktoré sa asi na dve sekundy od času 1:10:50 dá vo filme vidieť, ako rýchlo preletí z ľavej strany oblohy na pravú, mení svoj tvar, podobne ako oblaky. A aj odtieň bielej farby má UFO veľmi podobný tomu, aký majú aj okolité oblaky. Preto to tak dobre splýva s oblakmi ako nejaký chameleón alebo chobotnica. Prečo sa to tak veľmi podobá na oblak ? Nie je to náhodou oblak na ktorom lietajú anjeli ? V Biblii a inde sa často píše, že cez deň anjeli lietajú na oblakoch a v noci ich dopravné prostriedky vyzerajú a svietia ako hviezdy. Aj Nemecká vizionárka Anna Katarína Emmerichová videla anjelov lietajúcich v oblakoch. Aj ona ich videla tak, že tie oblaky menili svoj tvar. Niekedy boli tie oblaky aj žiarivé. V tomto mojom inom článku som písal o UFO, ktoré vyzerajú ako meniace sa oblaky a sú tam aj fotografie takých podobných oblačných UFO:

https://www.ufoklub-trnava.sk/index.php?strana=clanok&id=146&kategoria=1&zoradenie=datum&stranka=3

Sú dosť podobné tomuto objektu. Skutočne to vyzerá ako rýchlo letiaci oblak.

 

Kybernautova skeptickejšia predbežná teória.

 

Aj keď sa mi viac páči a pozdáva tá pekná romantická predstava o lietajúcich anjeloch na oblaku, tak sa musím úprimne priznať, že mám v hlave jedného virtuálneho našuškávacieho "chrobáka", ktorý mi tam niekde v útrobách môjho malého :) mozgu šušká, že to mohol byť len jeden obyčajný chumáčik zo stromu  Topoľ. Ten chrobák nie je veľký, je maličký, lebo ja tam na tej krátkej pasáži ani na stromoch a ani nikde inde nevidím, že by tým smerom fúkal vietor. Aj hore v ľavo je okraj stromu, korý sa ani nehne. Bolo vtedy asi úplné bezvetrie, tak neviem, ako by taký chumáč zo stromu mohol tak rovnomerne rýchlo preletieť cez zorné pole kamery. Letí to samé bez ostatných chumáčskych "kolegov" a to úplne priamočiaro a rovnomernou rýchlosťou ako keby to riadil počítač. Takto chumáče zo stromov nezvyknú lietať. Bolo by dobré nejako zistiť, že v ktorom období bola tá krátka pasáž filmovaná, lebo tie chumáče nelietajú vždy. Aj to by sa malo zistiť, že či tam na tom mieste alebo v okolí, kde sa to filmovalo, vtedy vôbec rástli také javory a iné stromy, ktoré svoje semená vypúšťajú na takých chumáčoch. A tak ďalej a tak ďalej. Rozhodne aj túto alebo inú možnosť by sme mali spoločne preveriť. S touto mojou menej uletenejšou poznámkou sa ospravedlnievam kolegovi krisek.poliak-ovi a iným ešte horším "romantikom" ako je on. Prepáčtze vážený ale možno to neboli premenený duchovia, ktorý menia svoj tvar. ... No, možno, neviem, nechajme sa prekvapiť. Rozhodne to treba intenzívnejšie spoločnými silami preskúmať.

 

Kybernautova záverečná výzva.

 

Vážený moji ufologický kolegovia a kolegyne, výskumníci paranormálnych javov, záhadológovia a (takmer) ktokoľvek, koho zaujímajú záhady a snažia sa ich amatérsko vedecky (alebo aj ináč) skúmať, aby prestali byť záhadné ! Vyzývam vás na vzájomnú spoluprácu aj pri odhalovaní pôvodu tohto náhodne nafilmovaného UFO, ktorý sa takmer na dve sekundy objavil v starom Českom filme Krakatit v čase t = 1 hodina : 10 minút : 50 sekúnd. Preto by som bol rád, keby ste ma namiesto chválenia a hodnotenia aj tohto článku, spoločne so mnou skúmali a pracovali aj na tomto prípade o ktorom som v tomto článku pred chvíľou písal. Pokúsme sa spoločne zistiť, že čo to tam v tom starom filme z roku 1948 tak rýchlo preletelo, nech to už bolo čokoľvek. Skopírujte si to, čo som vám tu vyššie v článku ponúkol na stiahnutie. Zožeňte si ten film Krakatit na DVD nosiči, prípadne na Blu ray disku ak sa dá a skúmajte tú krátku pasáž z filmu, analyzujte ju, spolupracujte, špekulujte, dokazujte, argumentujte a tak podobne, aby sme to "UFO" mohli premeniť na "IFO", čo by malo byť naším prvoradým cieľom skúmania týchto vecí. Baviť sa na danú tému môžeme aj tuto dole v diskusii pod článkom.

Ďakujem vám za pozornosť.

"Lovu zdar"

Váš Kybernaut.

Obrázky k článku

 

 


Zväčšenina filmového políčka číslo 27 zo 66 možných. Šípka ukazuje na UFO, ktoré pravdepodobne preletí nad tým oblakom na pravo vedľa neho alebo vletí priamo doňho. Keby tam tá šípka nebola, tak by sme si ten neznámy, rýchlo letiaci objekt neznámeho pôvodu ľahko mohli zmýliť s oblakom.

 

 

 


Zväčšené UFO hneď z prvého filmového políčka zo 66 políčok.

 

 


Zväčšený objekt zo siedmeho filmového políčka z celkových 66. Očividne zmenil svoj tvar, už to nevyzerá tak isto ako na ostatných filmových políčkach.

 

Diskusná téma: UFO vo filme Krakatit.

Neboli nájdené žiadne príspevky.

Pridať nový príspevok