Pýtali ste sa Gabriely Slovákovej - zakladateľky a predsedníčky Ufoklubu Slovensko.

22.04.2013 07:42
Kto je Gabriela Slováková ?
 
Gabriela Slováková je zakladateľkou a predsedkyňou UFO klubu Slovensko. UFO klub Slovensko vznikol 22.2.2012 s cieľom sa zamerať na vyhodnocovanie a zaznamenávanie poznatkov fenoménu UFO, paranormálnych javov a kruhov v obilí na území Slovenska, ale hlavne si vypočuť svedkov všetkých nevysvetlených udalostí a javov, s ktorými sa nemajú komu zdôveriť. Poznatky o tomto fenoméne sú na Slovensku stále povrchné, ovplyvňované neserióznymi a zavádzajúcimi informáciami, a to zo strany niektorých jednotlivcov či médií v snahe vyvolať senzáciu, či upútať na seba pozornosť.
 
 
 
----------------------------------------------------------------
 
1. Ahojte, rád by som sa opýtal pani Slovákovej či zaznamenali na území Slovenska v poslednej dobe skôr nárast alebo pokles pozorovaní oproti minulosti. Ďakujem pekne (Hladatel)
 
Áno, za posledné mesiace sme zaznamenali mierny nárast pozorovaní nad územím Slovenska, avšak približne 90 % hlásení sme úspešne identifikovali ako IFO. Jedná sa buď o prírodné úkazy, ako sú meteority, zvláštne oblaky, ale tiež ISS, družice, lietadlá, optické klamy, vo veľkej miere s obľubou vypúšťané Čínske lampióny či veľa iného s čím si ľudia mýlia UFO.
 
----------------------------------------------------------------
 
2. Dobrý deň! Chcel by som sa spýtať na Váš názor prečo by sa potencionálna vyspelá civilizácia schopná cestovať obrovské vzdialenosti mala zaujímať o Zem a ľudí na nej? A ešte k tomu štýlom blikajúcich svetielok na oblohe, únosov ľudí, kruhov v obilí a pod. Nebolo by to z ich strany trochu primitívne? Prečo je svedectvu ľudí prikladaná väčšia váha, ako by mala byť? Hlavne v dobe špekulantov a podvodníkov. Očité svedectvo je z vedeckého hľadiska tá najnižšia forma dôkazu aká existuje. Ďakujem. (Kony72)
 
Na to by ste sa mal spýtať ich, lebo oni tie dôvody určite lepšie poznajú ako ja. Pre nich tie vzdialenosti vo vesmíre nemusia byť tak veľké, ako ich my vnímame. Niektorý s pomocou vyspelej techniky na prekonávanie kozmických vzdialeností nemusia potrebovať ani žiadne dopravné prostriedky, ale prechádzaním cez brány sem jednoducho chodia ako turisti len tak pre zábavu a zo zvedavosti, aby sa nenudili. Zatiaľ nie je však preukázaná ani jedna návšteva mimozemšťanov.
 
----------------------------------------------------------------
 
3. Dobrý deň, mňa by zaujímalo v akom období máte hlásených viac výskytov pozorovaní UFO a v ktorých častiach Slovenska a taktiež či boli hlásené žiarivé gule alebo trojuholníky. Ďakujem (Phoebe)
 
Hlásenia sú z celého územia Slovenska, najčastejšie stále, ale ostáva okolie Jaslovských Bohuníc a okolie mesta Trnava. UFO v tvare žiarivých gúľ sú nám hlásené dosť často, ale tvar trojuholníka je ojedinelý. Pozorovaní je jednoznačne viac v letnom období, keď už ani mimozemšťania nesedia doma v teple a nezohrievajú sa po večeroch pri krbe.
 
----------------------------------------------------------------
 
4. Zdravím všetkých, ja by som sa chcel opýtať, s akými paranormálnymi javmi najčastejšie prichádza do kontaktu pani Slováková, ďakujem. (Marek)
 
Paranormálne javy nie sú pečivo, žeby sme s nimi prichádzali do kontaktu denno-denne. Zrejme Marek máš na mysli, čo sa k nám najčastejšie dostáva. V tom prípade odpoviem, že sú to práve hlásenia pozorovaní UFO v letných mesiacoch a sem tam sú nám hlásené aj pozorovania duchov. Čo sa týka mňa osobne, môj prim sú paranormálne javy a magnetom pre mňa sú miesta ako popraviská, pohrebiská, miesta, kde údajne straší a pod.
 
----------------------------------------------------------------
 
5. Dobrý deň. Ja by som sa Vás chcel spýtať či bolo zaznamenaných viac pozorovaní v tejto dobe alebo v minulosti - myslím 30-50 rokov spätne. Je viac pozorovaní v meste alebo v menej obývaných lokalitách ? Ďakujem za odpoveď (MilanXX18)
 
Keďže v súčasnosti prišla už aj k nám vymoženosť internetu a hlavne, že sa začíname všetci viac zaujímať, aj o iné veci, ako je stáť od štvrtej rána na mäso či, kde kúpiť kilo mandariniek, zaznamenaného je viac dnes. Ovšem ja osobne si myslím, že je to jedna k jednej iba v minulosti sa nebolo na koho obrátiť, a ak niekto aj niečo videl, aby nebol považovaný za blázna, mlčal. Viac pozorovaní je v menej obývaných lokalitách už len z toho dôvodu, že mimo miest je krajšie vidieť nočná obloha, kvôli silnému osvetleniu miest, ktoré takmer znemožňuje sledovanie nočnej oblohy.
 
 
----------------------------------------------------------------
 
6. Zdravím, ja by som mal takúto otázku pre pani ufologičku. Ako sa k videniam UFO vyjadruje naša vláda? Ignoruje to alebo sa už aj vyjadrili k pozorovaniam? (Axl101)
 
Naša vláda sa nevie vyjadriť ani k ekonomike. UFO ich údajne nezaujíma a nemajú o tom žiadne dáta, je ale pravdepodobné, že ako všetky ostatné vlády na svete, taja informácie o UFO.
 
----------------------------------------------------------------
 
7. Čaute, chcel by som sa opýtať pani ufologičky, čo je potrebné k tomu, aby sa človek mohol stať ufológom ? Musí mať ukončenú nejakú matematickú školu alebo kedy sa môže vyhlásiť za ufológa ? Ďakujem a želám pekný deň (Jano)
 
Ufológom sa človek stáva vtedy, keď sa začne o tento fenomén zaujímať. Na Slovensku sa zaoberáme amatérskym výskumom. Ja osobne nepoznám hranicu kedy je ufológ amatér a kedy odborník. Ani v prípade, keď niekto vydá knihu sa nedá hovoriť o odbornosti, pretože stále ide iba o subjektívny názor jedinca, čo samozrejme môže, ale aj nemusí byť pravdivý. Je dobre mať aspoň základné znalosti o prípadoch UFO tiež málinko astronómie, fyziky, matematiky a veľa ďalšieho. Ale, kde je vôľa je i cesta a všetkému sa dá podučiť. Pracujeme, ale v tíme a dopĺňame sa. Čo neviete vy vie niekto iný a naopak,
 
----------------------------------------------------------------
 
8. Zdravím, som síce skeptik, ale napriek tomu by som sa chcel opýtať, aké je najznámejšie zdokumentované pozorovanie UFO na Slovensku + nejaké detaily o ňom, ak máte. Prípadne či existujú nejaké záznamy o únosoch ľudí mimozemšťanmi na SVK. (matob)
 
Pre každého je iné pozorovanie zaujímavé takže ťažko, ale pokúsim sa. K tým viac medializovaným patrí napr pozorovanie z r 2009, keď mestský policajti natočili cca 17 objektov. Žiaľ musím sklamať, nešlo o UFO, ale o čínske lampióny vypustené na počesť novomanželom. Asi najznámejší prípad Jaslovských Bohuníc, keď pohotovostná stíhačka MiG-29 ozbrojených síl SR vyštartovala 19.11.2005 večer z letiska Sliač preveriť neznámy objekt, ktorý sa údajne pomaly pohyboval nad areálom jadrových elektrární v Jaslovských Bohuniciach. Svietiaci útvar spozoroval krátko pred 18. hodinou občan, ktorý to oznámil polícii. Teleso, ktoré sa správalo ako letecký objekt, zaznamenali aj pozemné radary. Prieskum pohotovostnou stíhačkou sa však skončil hlásením pilota, že nad elektrárňami nič nie je. "Išlo o údajne o špecifický meteorologický jav spôsobený lomom svetla v pare, ktorá vychádza z chladiacich veží elektrární. Ozbrojené sily sa prípadom viac nezaoberali. Stíhačka nad atómovou elektrárňou preletela podľa svedkov až dve hodiny po nahlásení prípadu. Únosy do UFO máme zaznamenané aj na Slovensku. Tých dôveryhodných je, ale málo. Detaily však poskytnúť nemôžem. Každému jedincovi, čo sa na nás obráti zaručujeme diskrétnosť.
 
----------------------------------------------------------------
 
9. Dobrý deň, na tomto videu https://www.youtube.com/watch?v=WaQIPBqoQ-Q&feature=youtu.be je zachytený meteorit nad ruskom ktorý tam explodoval dňa 15.2.2013. Na videu je vidno ako UFO prerazí tento meteorit a ten následne explodoval . Dalo by sa povedať že nás zachránili pred zrážkou. Bolo síce veľa zranených ľudí ale nikto neprišiel o život. Aký je na to Váš názor ? A ešte dve otázočky Zažili ste počas vašej kariéry vy alebo nejaký váš známy pozorovanie UFO prípadne paranormálny jav o ktorom by ste nám chceli povedať ?
Môžete nám priblížiť prácu ufológa.Je to vaše hobby alebo je to práca na plný úväzok? (matus2369)
 
Ten takzvaný prieraz UFA meteoritom je iba lom svetla medzi čelným sklom auta, kamerou a svetlom, teda objektom. Mňa a tiež veľa ostatných v tíme priviedlo práve pozorovanie niečoho neobyčajného k tomuto koníčku. O kariére tu nemôže byť ani reči, na Slovensku profesia ufológa nie je, nemal by ju kto platiť. V zahraničí je tomu, ale inak napríklad vo Francúzsku. Môžem, ale povedať, že záhady, ako také sú hobby na plný úväzok ak raz niekto spadne do víru záhad tak nimi žije. Za celý čas mám iba dve pozorovania, čo som nedokázala identifikovať, tak aspoň jedno z nich. Asi pred piatimi rokmi som pozorovala neznámy zelenomodrý objekt veľký cca 1% z Mesiaca. Takže musel byť obrovský. Asi päť minút visel vo vzduchu, potom sa pomaly pohol a obrovskou rýchlosťou vystrelil za Mesiac. Spoza neho už nevyletel.
 
----------------------------------------------------------------
 
10. Dobrý deň, rada by som sa opýtala pár otázok:
a) Mám dojem, že na Slovensku vôbec nie je taký vysoký výskyt UFO, ako napríklad v USA, v Británii, prípadne v Rusku. Myslíte, že ide len o to, že u nás nie je taká potreba medializovať tieto prípady, resp. ľudia sa s tým, čo videli nejak nechvália ? Alebo sme z nejakého pohľadu pre mimozemské civilizácie málo strategická krajina, teda nás nemajú takú intenzívnu potrebu a záujem pozorovať
 
b) Pred pár rokmi som mala veľmi zvláštny zážitok a dokonca sa opakoval. Cez okno na podkrovnej izbe som sa pravidelne v noci budila a pozorovala na oblohe niečo, čo vyzeralo ako väčšia hviezda, ale pohybovalo sa to. Po nejakej chvíli som z toho začala mať veľmi nepríjemný pocit, že sa na mňa niekto pozerá. AKo si mám takýto zážitok vysvetliť ? Bola to iba nejaká moja mylná predstava alebo by takéto niečo so mnou mohlo komunikovať ? Vtedy som to riešila tak, že po pol hodine som musela odísť z izby. Je možné, že tieto javy UFO pozorujeme, ale vlastne nevieme, čo sme videli ? Ďakujem za odpovede (Kimi)
 
Výskyt UFO vo svete nie je všade rovnaký. Za predpokladu, že sa jedná o UFO. Problém je práve v medializácii, ktorá je u nás viac ako úbohá. Tiež veľmi málo ľudí vie, že existujú kluby, ktoré sa pozorovaniami a inými javmi zaoberajú. U nás je to samotné SAVPJ s projektom UFO klubu Slovensko pod vedením pána Kunča a slovenská pobočka českého KPUFO. Čo sa týka Vášho osobného zážitku sa bez viac informácii neodvažujem k nemu vyjadriť, takže by som Vás prosila, aby ste ma kontaktovali na náš e-mail info@ufoklubslovensko.org
 
 
----------------------------------------------------------------
 
11. Zaujíma ma názor ufologičky na budhizmus a celkovo na budhistickú filozofiu, ako takú a či je možné, že by podobnú filozofiu uznávali aj prípadní mimozemšťania. A zaujímalo by ma aké má táto ufologička iné koníčky okrem neznáma. Vďaka. (444)
 
Ak sa pozorne začítate do každého náboženstva v každom je podstata rovnaká a každé má základ v láske, porozumení či tolerantnosti. Ostatné nezáleží na filozofii žiadneho náboženstva, ale len na samotnom jednotlivcovi. Čo uznávajú mimozemšťania alebo nie to nemôžem povedať, pretože žiadneho nepoznám. A áno mám aj iné záujmy a je ich hodne. Milujem knihy, hory a lesy tak, ako je to možné som v prírode. K tým novším by som radila bábkové divadlo, ku ktorému ma priviedli dve zlaté baby z Čiech.
 
 
----------------------------------------------------------------
 
12. Zdravím, chcel by som sa opýtať:
a) Ako hľadíte na spojitosť medzi pozorovaním UFO a pozorovaniami zvláštnych bytostí ako Chupakabra alebo Mothman? Boli pozorované aj iné bytosti v blízkosti výskytu UF-a ?
 
b) Čo si myslíte o rôznych historických maľbách a iných nájdených dielach, ktoré silne pripomínajú UFO a lietajúce stroje?
 
c) Z akých dôvodov majú UFO svetlá, keď by bolo pre nich výhodnejšie a zrejme technicky možné fungovať bez nich, aby neboli pozorované? Je pilotom ľahostajné, či sú pozorovaní?
 
d) Čo si myslíte o UFO, ktoré letia vo formácii a potom sa spoja do jedného objektu? Ako by to mohlo byť vykonávané?
 
e) Čo by mohlo spôsobovať fenomény "duchov strojov", teda zriedkavo videné priehľadné stíhačky, alebo iné "prízraky" historicky zastaralých strojov? (Otokar)
 
a) Na miestach, kde sa pozorovali tie záhadné tvory, sú aj častejšie pozorovania UFO a je pravdepodobné, že to má istú súvislosť. Áno, v prípadoch blízkych stretnutí tretieho aj štvrtého druhu, sú zaznamenané, aj pozorovania rôznych iných neznámych bytostí. Niektoré z nich sú aj dosť bizarné.
 
b) Nie každá maľba alebo dielo z histórie je skutočné historické niektoré sú po rekonštrukcii a zámerne sú tam vložené prvky dnešnej doby. Objekty, ktoré pripomínajú UFO sa nedajú jednoznačne označiť za mimozemské lode, môžeme len pustiť svoju fantáziu. Na druhej strane sami nevieme akým skutočným procesom prešla naša zem, a teda tu mohlo byt pred nami viacero vyspelých civilizácii. Prečo všetci myslia hneď, že sa jedná o mimozemské diela a prečo stále podceňujeme našich predkov? Pred nami tu mohli byť omnoho vyspelejšie civilizácie, ako sme mi a vôbec nemuseli byť mimozemské.
 
c) Takéto otázky by bolo vhodnejšie klásť samotným posádkam UFO, ale možno, preto svietia, ako reklamy v Las Vegas aby boli svedkami, čo najlepšie pozorovateľné. Nevieme, ale čo za svetlá sú na oblohe, a teda nedá sa určiť či nutne potrebujú pohon, možno len majú záľubu v blikani.
 
d) Nie je jasne či sa spoja do jedného objektu alebo len vytvoria formáciu, ktorá sa pozorovateľovi javí ako splynutie. Čisto hypoteticky, ak by UFO boli holografické projekcie, tak by to pre nich nemal byť problém. Niektoré UFO sa vraj dokážu aj tkvz., skvapalniť a v tom stave sa tiež vedia spájať a oddeľovať. Ďalšou možnosťou by bolo, že sú to plazmy.
 
e) Je možné, že to vytvára ten istý jav, ktorý spôsobuje aj pozorovania klasických duchov. Môže sa jednať o holografické premietania inej dimenzie do našej reality tak, že sa na tom mieste prekrývajú dve skutočnosti. Ale to je len môj subjektívny pohľad a vôbec nemusí byť pravdivý.
 
----------------------------------------------------------------
 
13. Zdravim,
a) Ako vnímajú vaše UFO hobby rodina a blízky ?
 
b) Čo vás priviedlo k vášmu hobby?
 
Podľa vás, za koľko rokov bude Zem (budú o tom vedieť aj obyčajní ľudia) v priamom spojení s mimozemskou civilizáciou ? (Sunoto)
 
a) Moji blízky až na moje deti a mojich skutočne pár najbližších priateľov, ktorí ma dlhé roky podporujú nevedeli o mojej vášni k záhadologii ešte pred pár mesiacmi. Nikto tým, ale nakoniec nebol ani šokovaný, ani prekvapený. Takže pohoda.
 
b) Tak, ako aj mnohých členov ma priviedlo k tomuto všetkému pozorovanie. V mojom prípade šlo o ducha a práve preto asi najviac inklinujem k týmto javom.
 
c) Žiaľ musím konštatovať, že nie som jasnovidec...
 
----------------------------------------------------------------
 
14. Dobrý deň, Chcel by som sa opýtať či sa v minulom roku na Slovensku objavili kruhy v obilí. Ak áno tak koľko približne a v akých lokalitách? Aký najväčší kruh v obilí bol na Slovensku dosiaľ objavený? ďakujem za odpoveď (Hunter)
 
V minulom roku boli kruhy v obilí na dvoch miestach. Preslávený Hul a pri Lipníku. Musím žiaľ povedať, že oba falošné. Ani jeden nevykazoval známku žiadnej pravosti a evidentne boli výplodom vandalizmu. Medzi najkrajšie a najväčšie patrí určite z 11.7. 2009 s obvodom 275m a dĺžkou 68m kvet pri Kozárovciach.
 
----------------------------------------------------------------
 
15. Prajem pekný deň pani ufologička.....Ja len toľko, nikdy som nijaké ufo nevidel, ani sa mi nič nadprirodzené neprihodilo, to neznamená však, že neverím na mimozemský život, skôr by som mal každého za blázna ak by neveril, ale otázka.
 
a) chcem sa opýtať, veríte aj vy že nás navštevujú? (a dokážu nejakým nám neznámym spôsobom prekonať tu neskutočnú diaľku) a robia nám tu veci ,ktorým nerozumieme?
 
b) pokiaľ sa riadime našou fyzikou(tá proste nepustí prekonať tento medzi galaktický priestor), nie je to reálne, viete niečo čo my nie?
 
c) ak máte nejakú znalosť, že sú tu,,,aký pohon používajú,,,podľa vás myslím, že čo si vy myslíte, ako sem prídu?
 
d) kruhy v obilí, to je záhada sama o sebe, všeličo možné som už o nich prečítal, nemáte nejakú novú pikošku čo ich môže spôsobovať?
 
e) čo si myslíte, môžu tu byť medzi nami odjakživa a my o tom ani nevieme? (Nighthmare)
 
a) Verím, že nie sme vo vesmíre sami, a ako povedal dávnejšie kolega Peťo Pika, keby sme boli vo vesmíre sami bolo by to plytvanie miestom, to však, ale neznamená, že sa nám tu promenádujú mimozemšťania po zemi.
 
b) Áno, viem, že nič neviem.
 
c) Ak sú nám trochu podobný tak určite po nohách
 
d) Ale áno ak sa trafíte do kruhu, mohla by to byť aj záhradná kosačka.
 
e) nič nie je nemožné
 
----------------------------------------------------------------
 
16. už je tu veľa toho popísané čo som sa aj ja chcel opýtať ale opýtam sa takúto vec. nie sme náhodou my mimozemšťania, ktorí objavili túto planétu a chodíme sem do týchto ľudských tiel sa zabávať a zisťovať niečo? ja mám pocit, že vedomie(duša) sme my a tieto telá využívame na niečo čomu nerozumiem. ďalšia vec sa týka duchov, existujú vôbec.ak sledujem a čítam niečo tak sa približujem k tomu, že asi naozaj existujú. no každý film aj kniha mi to na konci vyvráti, že je to len blud. za odpovede ďakujem... (Zipo)
 
Možné je úplne všetko. Záleží však na Vás do akej miery čomu veríte a či vôbec veríte, alebo naopak viete, že ide o blud. Nie som tu tisícky rokov, aby som ovládala odkiaľ sme sa tu vzali. Ak môžem, skúste knihy od pána Michaela Newtona. 
 
 

u vzali. Ak môžem, skúste knihy od pána Michaela Newtona.