Dubiné 20.10.2012

29.01.2013 15:24

Dobrý deň,
minuli rok  v októbri som v jeden sobotný deň fotografoval peknú jesennú krajinku a na jednej z fotografii som až v jeden z týchto dní spozoroval čudny objekt na pravej strane fotografie . Posielam Vám 2 fotky fotené v tej istej minúte. Ja osobne používam okuliare do dialľky 1.5, v ten deň som ich však nemal Už viackrát sa mi stalo, že na fotke som objavil zvláštny objekt, ale tu s určitosťou môžem povedať, že sa jednalo o hmyz, o semiačko púpavy alebo vtáka. Zretelne bolo napr. vydno tmavý trup hmyzu aj jemny šum krídel. Tu ma zarazilo to, že sa jedna akoby o slnkom osvietený 3D objekt s tieňom na spodku, keďže slnko svietilo priamo na mnou fotografovanú krajinku. Posielam origináli aj detaily  upravené vo photoshope. Budem rád keď sa na to pozriete. Vopred ďakujem za Vašu odpoveď čo si o tom myslíte.

1. Dátum pozorovania: 20.10.2012

2. Čas začiatku a konca pozorovania: 16:06 – 16:06

3. Doba (dĺžka) pozorovania: v rozmedzí  cca 1min.,  podľa fotiek, ktoré som urobil v asi 10 až 15 sekundovom odstupe.


4. Miesto, odkiaľ ste pozorovali (okres, obec) :  v okolí obcí Dubinné a Kurima okres Bardejov


5. Smer pozorovania (na ktorú svetovú stranu ste boli otočení):  severovýchod

6. Spôsob pozorovania (voľným okom, ďalekohľad fotoaparát, video ...): Fotoaparát

7. Tvar objektu (i jeho zmeny, rozloženia svetiel a pod):

8. Farby objektu (aj svetiel na ňom, blikanie, pulzácia a pod): tvar gule, striebornej farby

9. Počasie v dobe pozorovania (oblačnosť, vietor ...): slnečno, obloha bez jediného oblaku


10. Spôsob pohybu (napr. nehybný, rovnomerný priamočiary, manévrujúce, kyvadlovitý, "cik-cak" atď): neviem


11. Ako sa objekt objavil a ako zmizol? (Vzďaľovaním, za mraky, "zhasnutím" atď): neviem


12. Smer letu (podľa svetových strán):  neviem


13. Výška nad obzorom (udajte radšej uhlovú výšku tj na obzore = 0 º, priamo nad
hlavou = 90 º) : cca 4m


14. Počet objektov (svetiel): 1 objekt

15. Odhad veľkosti objektu (udajte radšej pomernú veľkosť napr v porovnaní s Mesiacom v splne):

Neviem

 
16. Vydával objekt nejaký zvuk? (ÁNO / NIE) - ak áno, aký?

nie

17. Vaše osobné pocity počas pozorovania (ľahostajnosť, zvedavosť, vzrušení, strach ...): Po zliahnutí fotografie som bol prekvapený.


18. Ohlásené dňa (dátum vyplnenia dotazníka):  29.1. 2013


19. Počet svedkov (vrátane Vás) - muži: ženy: deti (dol8): celkom: 0 svedkov

 

Nosím okuliare do diaľky 1.5. V ten deň som ich nemal. To znamená, že som videl rozostrene, ale nie natoľko, aby ma to obmedzovalo, napr. pri pozorovaní vtáctva, ktoré lietalo aj vo väčšej výške.

Pri fotografovaní som pozeral na malý displej fotoaparátu, takže som si vôbec nemal ako niečo všimnúť a v daný moment, by ma vôbec nenapadlo, že spozorujem zvláštný objekt.

 

Diskusná téma: október 2012

Rozbor

Pitryx | 31.01.2013

Ať udělá Kybi tozbor a je po ptákách. Podle zrnění určí oč jde.

Počas fotenia to nikto nezbadal, tak to bolo asi niečo malé a rýchlo to tam prešlo.

Kybernaut | 29.01.2013

Vyfotografovaný objekt nie je zaostrený, bol asi blízko k fotografovi a bolo to asi niečo maličké. Vyzerá to ako niečo guľaté. Odkaz na moju analýzu tohto vyfotografovaného objektu neznámeho pôvodu: https://www.ulozto.sk/xm7Ywoz/analyza-zip. Do prvého mája to tam bude na serveri, potom sa to samé automaticky vymaže. Na obrázku číslo 11 na ľavej strane objektu vidieť ako keby náznaky priesvitného blanitého krídla. Podobá sa to na atypicky vyfotografovaného chrobáka, ktorý ako keby letel smerom k fotografovi. Podľa môjho názoru sa pravdepodobne jedná o hmyz alebo možno sa jedná o nejaký vetrom unášaný predmet. Neviem, že do akej miery vtedy fúkal vietor. Vo vyplnenom dotazníku nevidím žiadny údaj o vetre. Aj to, že počas fotenia sa tento predmet nikým nepozoroval, tomu nasvedčuje a aj z toho vyvodzujem tento záver. Budeme radi, keď sa na tomto mieste vyjadria aj ostatný naši záhadologický kolegovia a kolegyne alebo ktokoľvek iný.

Re:Počas fotenia to nikto nezbadal, tak to bolo asi niečo malé a rýchlo to tam prešlo.

Pitryx | 31.01.2013

Není co řešit, máš recht.

Pridať nový príspevok