“K ufológii ma priviedli otcove ufo magazíny” Rozhovor s Tomášom Stankovičom

03.12.2012 23:28

Postupne sa na tomto mieste budem pravidelne snažiť vyspovedať najznámejšie osobnosti slovenskej záhadológie. Pod lampu som si prvýkrát vybral jedného z našich stálych redaktorov, bádateľa v oblasti UFO a kruhov v obilí a v neposlednej rade samozrejme zakladateľa internetovej stránky UFORevue.sk – Tomáša Stankoviča. 

 

 

 

 

Ahoj Tomáš! Ako sa darí?

Ahoj. Ujde to :) Teší ma, že sa konečne oteplieva a tak určite ako to už býva zvykom pribudne hlásení UFO ale pre nás aj IFO keďže mnohé pozorovania alebo fotografie sa nám podarí objasniť. Tiež sa už teším na “kruhovú sezónu” a dúfam že bude plná pravých kruhov podobne ako v roku 09. Nerád by som sa stretával s toľkými hláseniami kruhov, ktoré boli identifikované ako falzifikáty ako minulý rok.

Tomáš, čo ťa priviedlo k záhadológii?

Piktogram Žiar nad Hronom 09Ako malý som brával a prezeral ocove UFO Magazíny, ako aj niektoré knihy rovnakého zamerania, to v podstate vo mne naštartovalo záujem o UFO. Neskôr prišiel internet, kde som sa mohol dozvedieť veľmi veľa zaujímavých vecí ohľadne tohto fenoménu. Potom som cez mail a skype, tuším v roku 2008, spoznal pána Karlíka, ktorý ma do toho vtiahol takpovediac “naplno” a naučil ma veľmi veľa vecí. Druhý, ktorý mi pomohol bol “Kybernaut”, ktorý ma zas naučil čo to o analýze fotografií a mnohé ďalšie.

Ktorá oblasť záhadológie ťa zaujíma najviac a prečo?

Po tom, čo som videl naživo prvé piktogramy môžem povedať, že sú to práve oni. V roku 2009 som videl 4 a v roku 2010 to bol 1 piktogram, ak nepočítam falošné kruhy. O každom sa môžete dočítať v seriály na uforevue. Kruhy sú úžasný fenomén, s ktorým sa môžeme stretávať už veľmi dlho, na území Slovenska evidujeme prvý piktogram v roku 1961 pri obci Hontianske Nemce. Fascinuje ma na kruhoch možnosť ich poznávania a to, že nikto presne nevie čo znamenajú, no na internete môžeme nájsť veľmi veľa zaujímavých teórií. Aj na Slovensku sa nájde pár ľudí, ktorí sa snažia piktogramy pochopiť na vyššej úrovni. Verím že tento rok nám na Slovensko prinesie aspoň toľko kruhov ako rok 2009.

Ako vnímaš súčasný stav slovenskej záhadológie?

Kozárovce 2009Sú tu drobné nezhody o ktorých vieme, hlavne s Klubom psychotroniky a UFO. Ináč je to celkom fajn, drvivá väčšina z nás v podstate spolu pekne spolupracuje, z klubov je to napr. Asociácia UFO Bádateľov (AUFOB), Trnavský UFO Klub, ktorý v poslednom čase prijal viacero šikovných nových členov vrátane teba – Milana Banáša. Ďalej sa napríklad dosť aktívne zapája aj vedúci “UFO Clubu Vega Žiar nad Hronom” a mnohí ďalší bádatelia, aj bez “klubovej príslušnosti”.

Čo by podľa teba slovenská záhadologická obec potrebovala k svojmu rozvoju? Aké sú jej nedostatky?

V súčasnosti sa vyvíja akási online databáza (pozn.pochopiteľne sa nevyvíja sama, ale tvorí ju šikovný admin stránky UFO klubu Trnava) s vyhodnocovaním pozorovaní UFO. Beží zatiaľ na stránkach Trnavského UFO klubu, neskôr ju chceme prepojiť aj s mojím projektom UFORevue.sk. Takže ja by som chcel zlepšiť hlavne túto oblasť, aby sme nemuseli preposielať maily s pozorovaniami, ale tam sa jednoducho prihlásime, uvidíme možno aj vaše pozorovania zo všetkých dotazníkov a rovno ich vyhodnotíme a poradíme sa. Určite tak urýchlime a hlavne skvalitníme vyhodnocovanie, keďže sa na tom bude podielať súčasne viacero ľudí. Ďalej by som chcel ešte viac spopularizovať UFO a piktogramy na Slovensku, p. Karlíkovi sa to darilo pomerne dobre, často ho bolo vídavať v TV, rádiu či novinách. Treba sa dostať ešte viac do povedomia ľudí, aby nám vedeli poskytnúť možno častejšie a kvalitnejšie informácie o pozorovaniach UFO. Napríklad ma tešil záujem o kruhy v obilí za rok 2009, vyšlo naozaj mnoho článkov popularizujúcich tento fenomén v printových médiách.

A jej plusy?

Za plusy pokladám napríklad dosť dobrú spoluprácu, uskutočnili sme aj nejaké “spoločné výskumy” kruhov v obilí a veľmi ma tešia aj stretnutia ktoré sa uskutočňujú párkrát ročne, kde si vymeníme názory, skúsenosti a vypočujeme skvelé prednášky.

Ako by mala podľa teba vyzerať práca bádateľa?

Bádateľ by mal vedieť pracovať aj na rôznych analýzach fotografií, ktoré môžu byť dobrým dôkazom, ďalej je to vyhodnocovanie hlásení UFO ako aj návšteva a “výskum” piktogramov po celom Slovensku by mal bádateľ absolvovať, predsa len čím viac hláv sa na takom kruhu stretne tým lepšie :)

Ako vnímaš atmosféru na slovenskej záhadologickej scéne?

Atmosféra je tu v podstate fajn, ako som spomínal komunikujeme, spolupracujeme a stretávame sa. Jediné, čo atmosféru medzi nami občas rozvracia je Klub psychotroniky a UFO (KPUFO.sk). Jej “vedúci”, ktorý je mimo našich kruhov, nás stále chce spájať, vymýšľa rôzne organizácie a skupiny, pritom naša bádateľská komunita spolupracuje na dobrej úrovni a “mimo” je len on. Mali sme spolu viaceré výmeny názorov a to nie len ja, ale takmer ktokoľvek koho sa spýtate, či už AUFOB, Trnava, Kybernaut… V poslednej dobe sme však spolu podnikly nejaké kroky, ako napríklad úspešnú živú diskusiu na sociálnej sieti Facebook v ktorej figuroval ako “druhá strana mince”.

Čo si myslíš o spolupráci záhadológov v okolitých krajinách?

Osobne mám skúsenosti so spoluprácou s UFOlógmi z Českej republiky ako napríklad UFO klub Zlín pod vedením Petra Píku, či česká exopolitika s Karlom Rašínom, ktorému už v minulom čísle vyšiel jeden skvelý článok. /pozn. 1.UFORevue magazin/

Máš osobné skúsenosti s niečím nadprirodzeným?

Bohužiaľ, zatiaľ som mal len jedno také malé pozorovanie, približne 5 rokov dozadu. Sledovali sme s ocom hviezdy a vraví, že aha, družica, no tá družica sa začala približovať až svietila úplne jasno, potom zmenila smer letu o 90* a rýchlo odletela. Na nejaké poriadne pozorovanie stále čakám :P

Milan Banáš

 

Diskusná téma: “K ufológii ma priviedli otcove ufo magazíny” Rozhovor s Tomášom Stankovičom

sac guess https://www.evolvingecology.com/

RonaldLync | 22.10.2014


Pridať nový príspevok