2008.10.17.SK – Zvolen

30.11.2013 16:52

 

Datum_pozorovani
17.10.2008
Misto_pozorovani
Zvolen
Misto_podrobne
Jedlová ulica
Zacatek_pozorovani
17:40
Konec_pozorovani
17:41
Trvani_jevu
necelá minúta
Denni_doba
podvečer
Zpusob_pozorovani
volným okom
Tvar_objektu
D - disk
Pocet_objektu
1
Detaily_objektu
oranžovomodrý, pričom modrá preblikávala v horizontálnej osi

Velikost_objektu
detská lopta o priemere okolo 15 cm
Objev_objektu
najskúr sa to javilo ako padajúci meteorit, ktorý za sebou nechával podobnú stopu, ako keď nad horúcim asfaltom vidíte, ako sa chveje vzduch
Prubeh_pozorovani
Teleso z ničoho nič v tej obrovskej rýchlosti zastavilo a zotrvalo v  klude cca 25-30 sekúnd.
Zmizeni_objektu
Objekt ako keby malým zakolísaním urobil pokles asi a 20 metrov a  znovu v rýchlosti zmizol v smere, odkial aj priletel.
Smer_pohybu
sever - juh a späť

Vyska_nad_obzorem
45*
Pocasi
jasno a bezvetrie
Detaily
nie
Pocity
pochybnosť
Svedku
5
Svedku_muzu
2
Svedku_zen
1
Svedku_deti
2
Popis_pozorovani
Bol som na záhrade s detmi a pri návrate som spozoroval akoby padajúci objekt. Myslel som, že to mohol byť bolid, ktorý vošiel do atmosféry a  začal horiel. Dlhá stopa sa včak zmenila na jeden vysvietený bod 
oranžovej farby, ktorého horizontálnej osi preblikávali modré svetlá. Objekt mal tvar hlbšej misy s plytšou pokrievkou. V uvedenom mieste sa zdržal skoro 30 sekúnd. Mal som pri sebe mobil, tak som  uvedené teleso zachytil aspoň naň. Keby som hladal mód prepnutia na  video, už by som ho nestihol zaznamenať. Po vytvorení snímku sa teleso  akoby prepadlo po parabolickej krivke a následne v rýchlosti sa vzdialilo v smere odkial aj prišlo.
Jmeno_prijmeni
Ing. Igor Beňo
Adresa
Jedlová 863/21
960 01 Zvolen
Telefon
+421903846658
Email
igor.beno@t-zones.sk
Vek
15.9.1965
Povolani
profesionálny vojak, momentálne vo výslužbe pracujúcu v bezpečnostnej 

službe, vzdelanie: Vojenská akadémia