Ja si myslím, že ten prednášateľ z akokoľvek vzdialenej budúcnosti by dokázal aj takým vhodným a prispôsobivým spôsobom o čomkoľvek prednášať, že dokonca aj kone by mu možno rozumeli.

Kybernaut | 31.05.2013

Chcel by som sa autora tohto článku spýtať, že ak by ten fyzik z akejkoľvek budúcnosti, trebárs aj z roku nekonečno v našej dobe fyzikom prednášal takým iným, upraveným, prispôsobivým a zrozumiteľným spôsobom, aby to bolo pre poslucháčov zrozumiteľné, že by nepoužíval žiadne pre nás neznáme pojmy, žiadne pre nás neznáme jazyky, žiadne pre nás neznáme "zvuky generované podľa nejakého algoritmu", že by nepoužíval nič, čo by mohlo byť pre nás neznáme, zložité alebo ťažko pochopiteľné ale že by tak pre nás prispôsobivo prednášal, aby sa mu dalo aj ľahko rozumieť, tak ani v takom prípade by mu naši fyzici nijako nerozumeli ? Veď niečo podobné je aj to, keď nejaký vysokoškolský profesor fyziky (= fyzik z budúcnosti) o kvantovej fyzike, o teórii relativity alebo o vzniku vesmíru prednáša malým deťom (= súčasný vedci). Určite by ten profesor (fyzik z budúcnosti) dopredu vedel, že keby tým malým deťom (kolegom z minulosti) tie zložité veci vysvetľoval takým preňho bežným spôsobom, na ktorý je na vysokých školách a medzi svojimi vedeckými kolegami (v jeho dobe) zvyknutý, tak by mu tie deti (súčasný vedci) vôbec nič nerozumeli a z toho dôvodu by im tak ináč, jednoduchšie, preňho primitívnejším spôsobom (starším spôsobom) o tých veciach vysvetľoval aby tomu tie deti (ľudia z minulosti) rozumeli. Ten fyzik z akejkoľvek vzdialenej budúcnosti, trebárs aj z roku nekonečno by podľa môjho názoru určite nebol taký sprostý, že by našim súčasným fyzikom zbytočne prednášal pre nich nepochopiteľným spôsobom. Mám taký pocit, že v tomto článku sa na niečo pozabudlo. V tomto článku sa podľa mňa pozabudlo na to, že v budúcnosti nie len fyzika by mala byť vyspelá ale aj všetko ostatné, vrátane vhodného a pre kohokoľvek zrozumiteľného spôsobu prednášania. Som totiž presvedčený, že keby v našej dobe prednášal fyzik z akejkoľvek ďalekej budúcnosti, tak nie len ich fyzika by bola vyspelejšia ale aj všetky ostatné vedecké aj nevedecké odvetvia by boli na vyspelejšej úrovni a určite by ten fyzik z budúcnosti mal aj samotné prednášacie spôsoby a metódy na takej úrovni, aby tej prednáške súčasný fyzici predsa len rozumeli. Svoju prednášku by si ten fyzik trebárs aj z roku nekonečno pre nás určite dopredu pripravil a naformuloval, čiže prispôsobil tak, aby bola pre jeho kolegov z minulosti ľahko alebo aspoň ako tak pochopiteľná. Nie len samotná fyzika ale aj ich prednášajúce metódy by mali byť na dostatočne vysokej a vyspelej úrovni, aby im prednáškam ktokoľvek rozumel. Určite by tú svoju prednášku fyzik z budúcnosti dopredu prispôsobil a pripravil tak pre nás pochopiteľným spôsobom a takým spôsobom by prednášal, aby mu rozumeli možno nie len fyzici ale dokonca aj laici. K tomu by mu mohli pomôcť aj nejaké ním z budúcnosti donesené a na prednáške aj použité vyspelé holografické, neurologické, učebné, didaktické a iné technológie a vyspelé postupy z budúcnosti, aby bola tá jeho prednáška pre súčasných fyzikov viac zrozumiteľnejšia a pochopiteľnejšia. Nie len fyzika samotná ale napríklad aj psychológia, pedagogika, učebné a prednášajúce metódy a aj všetko ostatné z budúcnosti by malo byť dostatočne vyspelé na to, aby prednášateľ z budúcnosti mohol o čomkoľvek, nie len o fyzike z prednášať pre poslucháčov z akejkoľvek doby pre nich zrozumiteľným a jasne pochopiteľným spôsobom aby tej akejkoľvek prednáške ktokoľvek ľahko rozumel. Aj ich vedecké poznatky o ľudskom mozgu a aj o čomkoľvek inom, by mali byť už dostatočne vyspelé na to, aby tak mohol prednášať aby mu rozumeli trebárs aj malé deti, nie len vedci. Ľudia z budúcnosti by určite veľmi dobre mali poznať aj minulosť a veľmi dobre by mali vedieť, že akú slovnú zásobu mali ľudia z minulosti a ako im treba pre nich zrozumiteľne o čomkoľvek vhodne a prispôsobivo prednášať. Taký fyzik z budúcnosti by mohol disponovať aj takými psychologickými a inými vyspelými metódami a vyspelými super technológiami, že tej jeho akejkoľvek prednáške by možno aj kone veľmi dobre rozumeli. Takému prednášateľovi z budúcnosti by možno stačilo počas jeho prednášky takzvane iba "lúsknuť prstami" a hneď behom sekundy by mu všetci rozumeli a možno tak dobre a kvalitne, že ani on sám by tomu tak dobre nerozumel a by bol možno prekvapený, že ako dobre mu každý rozumie. A pre našu dobu prispôsobivého prednášajúceho fyzika z akejkoľvek budúcnosti by potom, ak by pre nás vhodným a prispôsobivým spôsobom o čomkoľvek prednášal, nebol žiadny dôvod ho dávať na psychiatriu a každý by tej prednáške pekne a bez akýchkoľvek problémov jasne rozumel a to tak jasne, že jasnejšie (najjasnejšie) by sa už ani rozumieť možno ani nedalo.

Pridať nový príspevok